Centra danych, rozwiązania sieciowe

Wiele możliwości w ramach telefonii internetowej w XXI wieku

Wiele możliwości w ramach telefonii internetowej w XXI wieku

Wiele współczesnych przedsiębiorstw nie wyobraża sobie systemu komunikacji między pracownikami w firmie, filiami, partnerami biznesowymi czy klientami bez telefonii internetowej. Telefonia Voice over Internet Protocol znana jako VoIP wykorzystuje łącza internetowe do nawiązywania połączeń głosowych. Jednak to nie jedyne możliwości, które zdecydowały o powodzeniu tej technologii.

Skuteczność i efektywność telefonii internetowej
Nawiązywaniem połączeń głosowych za pomocą łączy internetowych jest możliwie dzięki wykorzystaniu protokołów IP. Za pośrednictwem tego można wykonywać połączenia do innych użytkowników tej technologii, jak również na zwykłe telefony komórkowe i stacjonarne.
Telefonia internetowa VoIP jest przede wszystkim znacznie tańsza w porównaniu z innymi systemami nawiązywania połączeń głosowych. W końcu w przypadku VoIP nie ponosimy kosztów związanych z utrzymywaniem sieci infrastruktury sieciowej.

Największe korzyści dzięki Voice over IP
Wśród największych korzyści płynących z VoIP dla firm należy wymienić znaczne zmniejszenie stawek za połączenia zagraniczne, możliwość posiadania mobilnego numeru, możliwość rozmów za pomocą kilku rodzajów urządzeń oraz wiele funkcji wirtualnej centrali.

 

Fot. Pixabay.com

Jedna technologia – kilka urządzeń
Zamiana ludzkiego głosu następuje poprzez podział na pakiety protokołu IP oraz transmisję tych pakietów do konkretnego odbiorcy. Takie działanie możliwe jest przy wykorzystaniu kilku dowolnych urządzeń oraz połączenia z Internetem. Żeby korzystać z VoIP należy posiadać więc jedno z wybranych urządzeń:
– telefon IP;
– telefon stacjonarny z bramką VoIP;
– telefonu komórkowego z aplikacją VoIP;
– komputer z oprogramowaniem VoIP, mikrofonem i słuchawkami.

Wirtualna centrala
To system, który zajmuje się zarządzaniem połączeniami w ramach telefonii internetowej. To najważniejsza funkcja w ramach telefonii internetowej. Służy ona do:
– obsługi połączeń wychodzących i przychodzących;
— eliminowania sygnału zajętości;
– obsługi zaprojektowanego schematu przekierowywania połączeń między jednostkami;
– nadzorowania rozmów prowadzonych w tym samym momencie;
– generowania billingów oraz rodzaju rozmów przeprowadzanych w VoIP.
Wirtualna centrala to  więc doskonałe narzędzie do pracy osób zajmujących marketingiem oraz badaniem skuteczności prowadzenia rozmów z klientami. Wpływa na to głównie możliwość nagrywania oraz pobierania rozmów wraz z generowaniem bilingów.
W ramach wirtualnej centrali w telefonii internetowej VoIP funkcjonują również opcje, takie jak: faks internetowy oraz telekonferencje. Telekonferencja pozwala prowadzić rozmowy w większym gronie, z kolei faks internetowy wiąże się z brakiem konieczności korzystania z tradycyjnego faksu.

Mobilny numer
Idea telefonii internetowej opiera się również na korzystaniu z jednego numeru telefonu w dowolnym miejscu, w którym tylko istnieje możliwość skorzystania z Internetu. To doskonała opcja przy otwieraniu nowego oddziału firmy, ale także okazja do wykonywania pracy zdalnej.

Strefa numeracyjna
Korzystanie z telefonii w ramach Voice over Internet Protocol wiąże się dodatkowo z korzystaniem z numerów w dowolnej sieci numeracyjnej, zarówno krajowej i zagranicznej. Numer stacjonarny nie jest  więc przypisany do konkretnej lokalizacji, z której wykonywane jest połączenie wychodzące.

 

Telefonia internetowa doceniana jest już od wielu lat. To zasługa niezawodności, doskonałej jakości połączeń oraz wielu dostępnych opcji w ramach tej jednej technologii.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *